جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
سه شنبه 24 اردیبهشت
زمینه حضور پیمانکاران اماکن ورزشی را در آذربایجان فراهم می کنیم
زمینه حضور پیمانکاران اماکن ورزشی را در آذربایجان فراهم می کنیم
دکتر سلطانی فر پس از نشست با وزیر ورزش آذربایجان:


وزیر ورزش و جوانان با اشاره به زمینه های جدید همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان در عرصه ورزش و جوانان تصریح کرد: پیشنهاد کردیم زمینه برگزاری نمایشگاهی از وسایل و تجهیزات ورزشی محصول تولیدی های ایران در باکو برگزار شود و همچنین زمینه حضور پیمانکاران اماکن ورزشی در آذربایجان فراهم شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،دکتر مسعود سلطانی فر پس از نشست با وزیر جوانان و ورزش و هیاتی از اذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پاسخ به سفری که سال گذشته به باکو داشتم و با توجه به زمینه های همکاری مشترکی که بین دو کشور در عرصه ورزش و جوانان وجود دارد ،جناب رحیم اف برای سفر دوروزه به تهران برنامه ریزی کردند . وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به هویت مشترک تاریخی و فرهنگی بین دو کشور در همه عرصه ها ،زمینه های همکاری گسترده ای داریم که با توجه به تاکیدات رییس جمهورهای دو کشور،بنای دولت بر این است که این ارتباطات در همه عرصه ها و همه زمینه ها بین دو کشور گسترش یابد . دکتر سلطانی فر با بیان اینکه در گذشته همکاری های خوبی بین دو کشور وجود داشته تصریح کرد: در این سفر در مورد زمینه های جدیدی از همکاری ها بحث کردیم و امیدواریم همکاری ها در زمینه ارتباطات تیم های ورزشی ،حضور در تورنمنت های مشترک بین المللی و همچنین دیدارهای دوجانبه،تبادل مربیان،داوران،مدرسین و برگزاری اردوهای مشترک بین ورزشکاران گسترش پیداکند.

وزیر ورزش و جوانان همکاری های دو کشور در عرصه جوانان را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: زمینه همکاری ها در بخش جوانان و فرهنگی در دو سه سال گذشته بین جوانان دو کشور وجود داشته و می توانیم همچون برگزاری های هفته های فرهنگی و دیدارهایی که بین سازمان های مردم نهاد دوکشور رقم خورده ، ادامه دهیم . دکتر سلطانی فر همکاری و ارتباط بین دو کشور را در حال توسعه و پیشرفت ارزیابی کرد و توضیح داد: در جلسه امروز در زمینه استفاده از تولیدات و تجهیزات ورزشی که در حال حاضر در ایران توسط ده ها واحد تولیدی با کیفیت خوب ارائه می شود و در حال توسعه هم هست؛پیشنهاد کردیم که اگر کشور آذربایجان زمینه ای را فراهم کند ،ما بتوانیم نمایشگاه تجهیزات و وسائل ورزشی را در باکو با حضور تولیدکنندگان مختلف برگزار کنیم تا بتوانیم تامین کننده لوازم ورزشی و تجهیزات مورد نیاز بخش ورزش آنها باشیم .

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به صدها پروژه ورزشی که توسط پیمانکاران ایرانی در دست اجرا قرار دارد اشاره کرد و اظهار داشت: توانمندی های خوبی در بین پیمانکاران ایرانی وجود دارد تا در زمینه احداث و ایجاد اماکن ورزشی تجربه خوب را در اختیار کشور آذربایجان بگذاریم و پروژه های ورزشی آن کشور را اجرا کنیم .

دکتر سلطانی فر توانمندیهای پیمانکاران ایرانی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به کیفیت بالای پروژه هایی که اجرا می کنند و بسیار مطلوب است خاطرنشان ساخت: در برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان پیمانکاران ایرانی برای ساخت پروژه های ورزشی جایگزین پیمانکاران خارجی شده اند که این زمینه همکاری در آذربایجان هم می تواند بوجود آید و شاهد حضور پیمانکاران ایرانی در کشور آذربایجان باشیم .

وزیر ورزش و جوانان به پیشنهادی که وزیر جوانان و ورزش آذربایجان در زمینه دیدارهای دوستانه باشگاهی مطرح کرد ،توضیح داد: این دیدارهای دوستانه فوتبال را با نظر مثبت مورد بررسی قرار خواهیم داد. دکتر سلطانی فر ابراز امیدواری کرد با توجه مذاکراتی هم که با محوریت جوانان انجام شد و با عنایت به برنامه های فرهنگی و جوانان که در سال های 2018 و 2019 انجام شد در سال های 2020 و 2021 هم می تواند استمرار داشته باشد .


تهران، کیلومتر 7 بزرگراه فتح
خیابان خلیج فارس، بلوار رهنما
مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد
مجموعه های سوارکاری
021 - 6626 87 94
©2017 Equitation Complexes, All Right Reserved