جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
چهار شنبه 24 خرداد
عملیات اجرایی بازسازی بزرگترین ورزشگاه ملی کشور آغاز شد
عملیات اجرایی بازسازی بزرگترین ورزشگاه ملی کشور آغاز شد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از آغاز بازسازی ورزشگاه ملی یکصد هزار نفری آزادی تهران خبر داد و گفت: با اجرای دستورات رییس جمهوری در تامین و تخصیص اعتبارات لازم و پیگیری های وزیر ورزش و جوانان عملیات اجرایی بازسازی بزرگترین ورزشگاه کشور آغاز شد.
مجموعه چهل و چهار ساله آزادی،خانه تیم های فوتبال پرسپولیس -استقلال با طرفداران دهها میلیون نفری و میزبان چندین دوره رقابت های آسیایی و بین المللی که در زمره بزرگترین و مجهزترین ورزشگاه های ایران بشمار می رود، سرانجام عملیات اجرایی بازسازی آن با پایان دیدار تیم های ملی ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و صعود تاریخی کشورمان به این جام در تهران از روز گذشته آغازشده است.
مصطفی مدبر روز چهارشنبه در این باره به ایرنا، گفت: مرحله نخست این بازسازی با قولی که داده بودیم، براساس برنامه زمان بندی شده از روز گذشته آغاز شد.
مدبر ادامه داد:وزیر ورزش و جوانان در بازدید خود از ورزشگاه بزرگ آزادی، دستور بازسازی مرحله به مرحله این مجموعه ورزشی را به شرکت توسعه و نگهداری صادر کرد و ما نیز در آغاز راه از بودجه بخش نگهداری اجرای آن را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هزینه مرحله نخست این بازسازی را 600میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: رئیس جمهوری دستورات لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز بازسازی و تعمیر این ورزشگاه را به سازمان برنامه بودجه صادر کردند و ما نیز برنامه بازسازی و هزینه های آن را برآورد و به این سازمان اعلام کردیم اکنون این توافق حاصل شده است، اما باتوجه به اینکه تخصیص این اعتبارات کمی زمانبر است شرکت توسعه ابتدا با اعتبارات 150میلیارد ریالی کار خود را آغاز کرد.
مدبر گفت: در این مرحله70 میلیارد ریال مناقصه انجام شد و مناقصه دوم هم با رقم 80 میلیارد ریال برگزار خواهد شد.
وی مرحله نخست این بازسازی را شامل سکوها، آب بندی ، تعمیر و بازسازی مسیر آب روها، نصب سکوهای جدید و صندلی گذاری آن، نورپردازی و تعمیر جاهایی که بتون آن دچارخوردگی شده است، عنوان کرد و افزود: برای اینکه خللی در استفاده این ورزشگاه برای انجام دیدارهای ملی ، لیگ و حتی تمرینات انجام نشود، بازسازی به صورت سکو به سکو خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اضافه کرد که بازسازی مرحله نخست درصورت تخصیص اعتبارات به موقع در مدت یکسال انجام می شود و تلاش می کنیم در بخش به روز رسانی، سبک سازی را متناسب با استاندارهای روز بین المللی انجام دهیم .
مدبر گفت که اکنون عملیات بازسازی از سکوهای شماره 35 و36 آغاز شده است .
وی درباره دلیل آغاز عملیات اجرایی از بازسازی این دو سکو ، به انتشار فیلمی که از مدت ها قبل حکایت از لرزش یکی از سکوهای ورزشگاه آزادی داشت اشاره کرد و افزود: انتشار این فیلم در فضای مجازی شایعاتی را در این باره ایجاد کرد که به هیچ وجه صحت نداشت زیرا سازه ورزشگاه آزادی هیچگونه مشکلی در برابر نشست ندارد و تاکنون کوچکترین لرزشی بین سازه های کاسه این ورزشگاه نه تنها ایجاد نشده بلکه پایدار است. اما تصمیم گرفته شد تا بازسازی این ورزشگاه از همین سکوها آغاز شود.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اضافه کرد که اکنون با بستن داربست و محدود کردن این بخش عملیات بازسازی شروع شده است.
مدبر مقاوم سازی این ورزشگاه را جزو مرحله دوم عملیات بازسازی عنوان کرد و گفت: مقاوم سازی در کف ها و زیر سازی ها با روش های مختلف و بر اساس برنامه زمانبدی در آینده انجام خواهد شد .
مدیرعامل شرکت توسعه خاطر پیشتر اعلام کرده بود که برای بازسازی ، بهسازی ، به روز رسانی و مقاوم سازی این ورزشگاه به 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر طی دو سال متوالی این مبلغ تخصیص یابد،عملیات بهسازی و مقاوم سازی همزمان با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
ثبت سند ورزشگاه آزادی پس از 43 سال به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، صندلی گذاری طبقه دوم ورزشگاه و بازسازی جایگاه خبرنگاران از اقداماتی شرکت توسعه در این مدت بوده است.


تهران، کیلومتر 7 بزرگراه فتح
خیابان خلیج فارس، بلوار رهنما
مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد
مجموعه های سوارکاری
021 - 6626 87 94
©2017 Equitation Complexes, All Right Reserved