جمعه, 10 فروردین, 1403
FRIDAY, March 29, 2024
دو شنبه 22 مرداد
آیین ثبت جهانی چوگان با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد
آیین ثبت جهانی چوگان با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد
آیین گرامیداشت ثبت جهانی چوگان در یونسکو با حضور «دکتر مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، مسئولان لشکری و مسئولان فدراسیون چوگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،مراسم گرامیداشت ثبت جهانی چوگان در یونسکو عصر امروز با حضور «دکتر مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، مسئولان در محل باشگاه چوگان و سوار کاری شهدا انجام شد.
محمد رضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ،عبدالحمید احمدی معاون ف هنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ،مازیار ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و تنی چند از مسئولان لشکری و کشوری و علاقمندان به این ورزش حضور داشتند.
پیش از این در تاریخ 16 آذرماه 96 «چوگان ‌بازی سوار بر اسب همراه با روایتگری و موسیقی» و «هنر ساختن و نواختن کمانچه» در دوازدهمین نشست کمیته بین دول سازمان علمی ، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده بود.

در آیین رونمایی از سند ثبت جهانی چوگان وزیر ورزش و جوانان، علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، مدیران ارشد فرهنگی، نمایندگان یونسکو و سازمان‌های مردم نهاد، هنرمندان و پژوهشگران حضور داشتند.

در این آئین فرهنگی هنری؛ رژه چوگان‌ بازان، بازی نمادین تیم‌های برگزیده چوگان، اجرای نوازندگی موسیقی چوگان، روایت چوگان بازی پهلوانان در شاهنامه فردوسی نیز اجرا و نکوداشت خادمان آیین و فرهنگ چوگان از سوی بنیاد فردوسی انجام شد.


تهران، کیلومتر 7 بزرگراه فتح
خیابان خلیج فارس، بلوار رهنما
مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد
مجموعه های سوارکاری
021 - 6626 87 94
©2017 Equitation Complexes, All Right Reserved